Een rustige dag. - Reisverslag uit Grudziądz, Polen van Jan Hendrik Blaauw - WaarBenJij.nu Een rustige dag. - Reisverslag uit Grudziądz, Polen van Jan Hendrik Blaauw - WaarBenJij.nu

Een rustige dag.

Door: Jan Hendrik

Blijf op de hoogte en volg Jan Hendrik

06 Augustus 2019 | Polen, Grudziądz

5-8
Vandaag was het eigenlijk een hele rustige dag. Geslapen op een camping bij een drukke weg met maar 1 toilet/douche voor alle campinggasten. Er stonden maar 4 caravans en ik met mijn tentje, maar ze zijn daar niet op ingesteld. Ook nu weer aan een mooi meertje. Vanochtend het stadje bekeken, maar dat was eigenlijk niks bijzonders. Geen bekende ketens, geen multiculturele samenleving, alleen Polen. Ik reed verkeerd en vroeg de weg, en de jonge vrouw sprak perfect Engels. Ze was dan ook een Poolse die in Engeland woonde. De weg leidde door een landbouwgebied, dus er lagen honderden rollen hooi. Gelukkig was het een goede geasfalteerde weg, dus rustig trappen en je verbazen over de nieuwe huizen die er gebouwd worden, de een nog groter dan de andere. Soms half afgemaakt, soms onbewoond, meestal met een hek en coniferen er omheen. Polen die in het buitenland werken, dat is duidelijk. Van de decadentste stuur ik een foto mee. Het plaatsje Chelmo heb ik bekeken, de toren beklommen voor 1 euro. Het is een ommuurd plaatsje, maar ook weer niet zo bijzonder. Daarna door richting Grudziadz. Ik was de rivier de Wisla overgestoken en het landschap werd weer afwisselender. In deze plaats vroeg ik naar de camping, maar die wist men niet. Daarna maar Google maps gebruikt, bleek ik er maar 7 minuten van verwijderd te zijn. Toch wel makkelijk die hedendaagse techniek, maar je mist hierdoor toch ook wel weer iets van de spanning of de mensen je verstaan, of je het wel te weten komt en het ook nog kunnen duidelijk maken. Morgen ga ik de stad bekijken, bij een plaatselijke dealer heb ik mijn volgende auto al bekeken: een Polski Fiat of een Russische Moscovitch 160. De camping bleek wat luidruchtig en mijn tentje niet zo geluiddicht…..


  • 06 Augustus 2019 - 16:03

    Marije:

    Zojuist je verslagen van de afgelopen dagen gelezen Jan Hendrik! Wat een bofkont ben je, met al die lieve en attente voedselverstrekkingen!! Nou ja: ik snap het wel hoor. Je bent ook vast een bezienswaardigheid voor de mensen, zeker in kleine dorpjes en op stille wegen. Hoeveel km heb je er al op zitten? Morgenavond ga ik voor een paar dagen naar Tynaarlo, dus dan volg ik samen met je gezin jouw ervaringen. Leuk! En ik moest wel even gniffelen toen ik je foto's hierboven zag: stel je voor: zo'n landhuis en dan zo'n oude auto ervoor. Zou dat niet geestig zijn? Veel fietsplezier verder! En groetjes, Marije

  • 07 Augustus 2019 - 05:08

    Wouter En Yvonne:

    Ha JH,
    We zijn weer aangehaakt en bijgelezen

  • 07 Augustus 2019 - 06:59

    Wouter En Yvonne:

    Weer een mooie reis

  • 07 Augustus 2019 - 07:05

    Wouter En Yvonne:

    We lezen met plezier je belevenissen en observaties. Deed ons denken aan onze trip naar de voormalige DDR een paar jaar naar de Wende. Goede reis en groet WY

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Polen, Grudziądz

Jan Hendrik

Actief sinds 26 Sept. 2016
Verslag gelezen: 63
Totaal aantal bezoekers 112013

Voorgaande reizen:

28 Juli 2020 - 28 Augustus 2020

Op weg naar Roemenië

30 Juli 2019 - 17 Augustus 2019

JH richting Klaipėda, Litouwen.

15 Augustus 2017 - 08 September 2017

Op weg naar Berlijn

01 Oktober 2016 - 13 November 2016

Fietstocht naar Rome

Landen bezocht: