de laatste dag - Reisverslag uit Klaipėda, Litouwen van Jan Hendrik Blaauw - WaarBenJij.nu de laatste dag - Reisverslag uit Klaipėda, Litouwen van Jan Hendrik Blaauw - WaarBenJij.nu

de laatste dag

Door: Jan Hendrik

Blijf op de hoogte en volg Jan Hendrik

12 Augustus 2019 | Litouwen, Klaipėda

Vandaag wat minder geslapen vanwege het tijdverschil en met lege maag direct een stevige korte beklimming naar een hoog uitzichtpunt over de duinen en de kust. In de verte zag je de wachttorens van Rusland nog staan. Een prachtig rustig gebied. Vervolgens bergje af naar Nadia. Wat een verschil met het Russische deel: bloemen aan de lantarenpalen, alles netjes geverfd en toeristisch. Een prachtig slingerend fietspad, afwisselend langs het strand, door de bossen aan de rechterkant en dan aan de linkerkant van de landtong. En toen was er de fietser. Een mooie gele racefiets en de man stond met een klein flutpompje te pompen. Ik stopte en bood hem mijn pomp aan, maar ik zag dat er niet veel in kwam, je hoorde het er weer even hard uitlopen. Hij had een nieuwe set van bandgereedschap bij zich, maar in de binnenband zat een scheur. Omdat ik er vanuit ga dat ik hulp krijg als het zo uitkomt, pakte ik mijn reserve binnenband en monteerde alles weer. Het bleek een Fransman te zijn die in Vilnius werkt en een vakantiehuisje had gehuurd. Het voordeel van een apart fietspad is ook een nadeel, want als je dan wat krijgt kan je 10 kilometer wandelen. We hebben elkaar de hand geschut, een foto genomen, bon voyage gewenst en e-mail adres uitgewisseld. Zo hoort het.
Vervolgens nog een paar keer bij wat mooie punten gestopt en uiteindelijk met de veer voor 15 cent naar Klaipeda gevaren. Nu zit ik te wachten op de 1 daagse cruise over de Oostzee, waar mijn verre voorvaderen volgens de Sontboeken met wel 10 schepen vanuit Groningen ook op hebben gevaren op weg naar Rusland. Mijn laatste fietsdag zit erop…..

  • 12 Augustus 2019 - 19:07

    Frits :

    Zo, je hebt je goede daad weer verricht vandaag: een Franse collega uit de brand geholpen met z'n lekke band. C'est magnefique, chapeau! Anders had hij 10 km moeten lopen...
    Aan je foto's te zien is het daar wel erg mooi, bossen, de zee, ect
    Nu zit je fietsritje er al weer op - ik ben wel 'n beetje jaloers, als ik al je belevenissen lees...
    Hele voorspoedige thuisreis, kom gezond en wel weer naar Tynaarlo!
    Tot horens, ziens of mails, Frits.

  • 13 Augustus 2019 - 05:30

    Marije:

    Wat een bijzonder einde van je fietstocht Jan Hendrik! Het kan geen toeval zijn dat juist op het moment, dat jij (hoogstwaarschijnlijk) jouw fietsonderdelen niet meer nodig had voor deze fietstocht, er een ander met smart op zat te wachten. Fijn dat je hem uit de brand hebt geholpen! En en passant je Frans weer hebt kunnen oefenen... Zou ook iets voor Anneke geweest zijn, lekker even Frans spreken. Nu uitrusten op de boot, andere contacten leggen en reisverhalen horen (ga ik maar vanuit) en dan terug naar Tynaarlo! Trein of toch nog fietsen?? Ik ben benieuwd! Hoe dan ook: "kon hesie baka" (ik weet niet of ik het goed schrijf), wat betekent: kom goed thuis. Ik zal je verhalen missen, kom maar snel eens aan in Utrecht. Liefs, Marije

  • 14 Augustus 2019 - 03:35

    Wouter En Yvonne:

    Ook voor je volgers jammer dat het weer is volbracht. We hebben met veel plezier je tocht en belevenissen gevolgd. Weer iets om op terug te kijken. Goeie thuisreis. Gr WY

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Litouwen, Klaipėda

Jan Hendrik

Actief sinds 26 Sept. 2016
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 111925

Voorgaande reizen:

28 Juli 2020 - 28 Augustus 2020

Op weg naar Roemenië

30 Juli 2019 - 17 Augustus 2019

JH richting Klaipėda, Litouwen.

15 Augustus 2017 - 08 September 2017

Op weg naar Berlijn

01 Oktober 2016 - 13 November 2016

Fietstocht naar Rome

Landen bezocht: