Zaterdag 1 oktober - Reisverslag uit Tynaarlo, Nederland van Jan Hendrik Blaauw - WaarBenJij.nu Zaterdag 1 oktober - Reisverslag uit Tynaarlo, Nederland van Jan Hendrik Blaauw - WaarBenJij.nu

Zaterdag 1 oktober

Door: Jan Hendrik

Blijf op de hoogte en volg Jan Hendrik

01 Oktober 2016 | Nederland, Tynaarlo

Het is een bijzondere dag om te vertrekken en daarom ook uitgekozen. Mijn vader zijn verjaardag, hij zou nu 88 geworden zijn, ik ben vandaag 23 jaar getrouwd, ik werk 31 jaar bij Siemens en ga nu aan deze reis beginnen, mede daartoe aangezet omdat ik bij een reorganisatie ontslagen ben per eind januari 2017.
Ik komt uiteindelijk aan op een boerencamping tussen Hasselt en Rouveen na de LF9 gevolgd te hebben vanaf Norg, dit is een lange afstandfietsroute van Nieuwe Schans naar Breda. Dit mooie fietspad gaat over kleine wegen, door bossen en langs weilanden. Zo kom ik langs de hunebedden bij Wapserveen, nog nooit geweest en toch dichtbij. Omstreeks lunchtijd wilde ik wat eten en moest ik naar het toilet, ik had geen zin in een restaurant en wat kwam op mijn pad ? Een klein museum in Appelscha, het TBC museum. Er waren 2 vrijwilligers en ik kreeg gratis thee met een koekje en uitleg over TBC. De kliniek heette vroeger Beatrixoord en is later verplaatst naar Haren, waar het nog steeds bestaat als onderdeel van het UMCG. TBC was tot de jaren 60 een zeer besmettelijke ziekte en de mensen lagen daarom soms maanden tot 10 Jaar in de kliniek. Men dacht toen dat rust, frisse lucht en goed eten het herstel bevorderde. ik dacht dat het alleen met je longen te maken had, maar het kan ook in je botten of nieren zitten. Dit is nu juist wat ik wens, een leuk klein museumpje op mijn pad en dat de eerste dag al !
In Meppel even bij Gerrit Kuiper, een Siemens collega, thee gedronken, daarna door de stad en toen veranderde het landschap weer, je rijdt Overijssel in. Ik komt uiteindelijk aan op een boerencamping tussen Hasselt en Rouveen genaamd de Stadgsgaten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan Hendrik

Actief sinds 26 Sept. 2016
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 111914

Voorgaande reizen:

28 Juli 2020 - 28 Augustus 2020

Op weg naar Roemenië

30 Juli 2019 - 17 Augustus 2019

JH richting Klaipėda, Litouwen.

15 Augustus 2017 - 08 September 2017

Op weg naar Berlijn

01 Oktober 2016 - 13 November 2016

Fietstocht naar Rome

Landen bezocht: