Donderdag 6 Oktober - Reisverslag uit Werdohl, Duitsland van Jan Hendrik Blaauw - WaarBenJij.nu Donderdag 6 Oktober - Reisverslag uit Werdohl, Duitsland van Jan Hendrik Blaauw - WaarBenJij.nu

Donderdag 6 Oktober

Door: Jan Hendrik

Blijf op de hoogte en volg Jan Hendrik

06 Oktober 2016 | Duitsland, Werdohl

Vandaag Keulen voorbij gefietst, gewoon geweldig de route langs de Rijn. Je fietst eigenlijk van Groningen naar Keulen door de natuur met uitzondering van 15 kilometer. Vandaag ging ik verkeerd in Neuss, kwam in een havengebied en niemand fietst daar en kent de weg. Uiteindelijk heb ik maar een oud mannetje geloofd en via een omweg kwam ik weer bij de Rijn. Het was wel fris, dus een lekkere bak chocolade gedronken bij een bakker. Hier had je zelfs WLAN (Wifi) gratis. Wat dat betreft loopt Duitsland achter. In Keulen brak een mager zonnetje door, maar volgens mij heb ik inmiddels toch een rode kop van al dat buiten zijn. Langzaam over de promenade gereden die voorzien is van oude havenkranen, daarna weer de natuur in. In Wesseling de laatste pont genomen naar de overkant en toen naar de camping, die wel zeer on Duits is. Het sanitair zwaar verouderd en ook aan de camping moet het nodige gedaan worden. Wel een lekker restaurant met uitzicht op de Rijn en een chemiecomplex van de Shell en gratis Wifi. Leuk gekletst met een oud brandweerman, waarom komt brand steeds op mijn pad ?