Vrijdag 7 oktober - Reisverslag uit Rheineck, Duitsland van Jan Hendrik Blaauw - WaarBenJij.nu Vrijdag 7 oktober - Reisverslag uit Rheineck, Duitsland van Jan Hendrik Blaauw - WaarBenJij.nu

Vrijdag 7 oktober

Door: Jan Hendrik

Blijf op de hoogte en volg Jan Hendrik

07 Oktober 2016 | Duitsland, Rheineck

Vandaag een dag om veel over te schrijven. Eigenlijk begon het gisteravond al. Ik kon eten op de camping, maar vertelde dat ik alleen met de kaart kon betalen, dat zou geen probleem zijn. Lekker een Bratwurst met aardappelen en tuinbonen gegeten en champignonsaus en natuurlijk Appelsap. Toen ik alles wilde betalen werkte zijn apparaat niet. Ik had alleen nog 15 euro en dat vond hij voldoende. Ik kreeg de sleutel van het sanitair en moest die de volgende dag maar achterlaten. Er woonde daar verder niemand. De camping was zeer on-Duits eenvoudig, maar wel schoon. Ik heb verder niemand gezien. S' ochtends liep er een eekhoorn over het terrein en later heb ik er nog twee gezien. Daarna eerst naar de bank en toen naar de bakker, chocolade en mueslibollen gekocht en gegeten. Daarna op naar Bonn, ik fietste aan de rechter Rijnoever. Na een uur riep een vrouw waar ik naar op weg was. Ik stopte en maakte een praatje met de twee dames, die met hun hondjes aan het wandelen waren. Leuk die momentjes, foto gemaakt en weer verder. Even voor Bonn zag je de eerste bergen van Mittel-Rhein gebied. Prachtig fietspad. Bonn lag aan de overkant en ik had geen zin in de stad. Tussen Bonn en Konigsberg fietste ik gewoon door een park met mooie villa's en appartementsgebouwen. In Unkel heeft Willy Brandt gewoond en daar is een klein museum van hem, dat heb ik bezocht. Wel een uur in het kleine museum gebleven en de vrijwilligers vonden het geweldig dat ik kwam en op weg was naar Rome. Willy Brandt is een groot staatsman na Adenhouwer. Hij legde eigenlijk de basis van de ontspanning tussen oost en west. Hij bleef ook heel eenvoudig. Op een bepaald moment kwam de Geschaftsfuhrer naar mij toe en hij had gehoord dat ik er was. Ik kreeg een fles met vruchtensap mee die in die plaats gemaakt was en moest met hem op de foto. Als ik in Rome aankom moet ik hem een kaartje sturen. Vervolgens door naar Remagen, dit is de enige brug over de Rijn die de amerikanen in handen kregen, echter hij stortte enige dagen alsnog in toen men bezig was met reparatiewerkzaamheden. De brug is nooit herbouwd, maar er is nu een museum gevestigd. Er is ook een kamp geweest waar Duitse gevangenen werden opgesloten. De levensomstandigheden waren toen zeer slecht en er zijn duizenden omgekomen. Dit is een zwarte bladzijde in de bevrijding van Duitsland door de Amerikanen. Vervolgens nog een uur gefietst en in Rheineck een camping gevonden. Een echte camping, even een kilometer van de Rijn weg en tussen twee bergen in een dal gelegen. Net een pizza gegeten en dit bericht geschreven.

  • 10 Oktober 2016 - 08:52

    Rob Elbers:

    Hoi Jan Hendrik. Ik vind het leuk om je te volgen. Geniet er van.
    Rob

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan Hendrik

Actief sinds 26 Sept. 2016
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 111886

Voorgaande reizen:

28 Juli 2020 - 28 Augustus 2020

Op weg naar Roemenië

30 Juli 2019 - 17 Augustus 2019

JH richting Klaipėda, Litouwen.

15 Augustus 2017 - 08 September 2017

Op weg naar Berlijn

01 Oktober 2016 - 13 November 2016

Fietstocht naar Rome

Landen bezocht: