Even nieuws vanuit het thuisfront! - Reisverslag uit Guderhandviertel, Duitsland van Jan Hendrik Blaauw - WaarBenJij.nu Even nieuws vanuit het thuisfront! - Reisverslag uit Guderhandviertel, Duitsland van Jan Hendrik Blaauw - WaarBenJij.nu

Even nieuws vanuit het thuisfront!

Door: Renate

Blijf op de hoogte en volg Jan Hendrik

23 Augustus 2017 | Duitsland, Guderhandviertel

Hallo Allemaal! JH heeft ons gebeld, omdat hij steeds geen Wifi heeft. Hij is nu in Zingst aan de Oostzee, voormalig DDR gebied. Een gebied zoals Terschelling, met duinen, zee, een soort waddengebied. Prachtig! Mooie stranden, mooie huizen, alles super gerenoveerd na de hereniging. Soms zelfs te mooi.....volgens zeggen van JH. Hij noemde de term: wet van de remmende voorsprong.... Hij vermaakt zich goed, geniet van de tocht die veel meer in ontspanning gemaakt wordt in vergelijking met zijn tocht, vorig jaar, naar Rome, doordat de omstandigheden nu anders zijn. Hij staat op een camping met allemaal grote Wohnmobielen, iets waar JH niet van houdt en staat gelukkig op een klein veldje bij wat traktoren (daar voelt hij zich beter thuis)..... De campings staan allemaal vol en vandaag was het prachtig weer. Hij fietst zo'n 80 km per dag. Hij schrijft echter elke dag zijn verslagen en zodra hij Wifi heeft wat het ook daadwerkelijk doet (!), zullen deze verslagen verzonden worden en dan zullen we dus door een (Ost)zee aan berichten overspoeld worden! We kijken er naar uit!! Hier aan het thuisfront alles goed!

• 23 Augustus 2017 - 19:28

Wouter:

Hai,
    We dachten al; wat is het stil. Hij zal toch geen lekke band hebben maar het gelukkig is geen wifi

• 23 Augustus 2017 - 20:36

Tonny & Paul:

Hai JH, hier ook het huis in rep en roer. Hihihi. Gelukkig alleen maar geen Wifi. Ja, de techniek staat voor niets :-) Veel plezier aan de Oostzee lekker pootje baden lief van ons.

• 23 Augustus 2017 - 22:39

Frits:

Tja,zoiets kan natuurlijk voorkomen. Gelukkig is er dan nog de mob, of de "antieke" telefoon, aan de muur of in 't postkantoor, of in 't café, op de hoek... De klassieke telefooncellen vind je wellicht alleen nog in het achterland.
    Wat ik ook deed: Loop: even een bibliotheek binnen; daar kunnen je meestal umsonst internet gebruiken. Ook bij het Touristburo, in het centrum van een wat grotere plaats heb je vaak die mogelijkheid. Daar spreek je ook de lokale bevolking - en hoor je nog eens wat... [ bijv: Der Bauer hat heute auf dem Markt seine Kuhe sehr Preiswert verkauft und ging nach Hause mit zwei Scjweine! ]
    Een internetcafé kan natuurlijk ook, maar... dat kost geld... en: Wij HOLLANDERS zijn zuunig! Dus...
    Goede, voorspoedige voortzetting, JH. Kopf hoch und tüchtig durchradeln!
    Schüss, Frits.