Donderdag 17 Augustus 2017 - Reisverslag uit Dötlingen, Duitsland van Jan Hendrik Blaauw - WaarBenJij.nu Donderdag 17 Augustus 2017 - Reisverslag uit Dötlingen, Duitsland van Jan Hendrik Blaauw - WaarBenJij.nu

Donderdag 17 Augustus 2017

Door: Jan Hendrik

Blijf op de hoogte en volg Jan Hendrik

17 Augustus 2017 | Duitsland, Dötlingen

Bij het opstaan leek het een mooie dag te gaan worden. Een campinggast boorde mijn enthousiasme direct de grond in met de mededeling dat het vanaf 11 uur slecht weer zou worden. Voor mij bleef het glas half vol en ik was veel nieuwsgieriger of de ketting van mijn fiets heel zou blijven. Het eerste deel van mijn route ging langs een brede weg naar het volgende plaatsje Borger. Ik hoopte daar een bakker te vinden voor mijn chocolade melk en broodje. Helaas het apparaat was kapot en handmatig kon ze geen chocolademelk meer maken. Er zat niks anders op dan door te fietsen naar Lorup, 10 kilometer verder, maar daar kreeg ik dan ook een heerlijk broodje en mijn warme drankje. Het landschap leek nog op Drenthe: er zijn veel hunebedden, grafheuvels en straatnamen als heide.. Daarna ging het door en de omgeving werd glooiender, de vakwerkhuizen kwamen en ook de mooie boerderijen. Nog even met een oudere vrouw gesproken: ze had een Batavus e-bike, deze had haar even veel gekost als haar VW Kever in 1953. Een ander gesprek had ik met een boer die vertelde dat ze rondom het dorp windmolens plaatsten. Iedereen kon een aandeel erin nemen en men kreeg 20 jaar lang een gegarandeerde prijs. Een goed rendement zei hij, waarbij ik zei "beter dan de investering in het spaarsysteem voor de Volkswagen tijdens het bewind van Hitler". Hij moest er om lachen. Een uur of twee miezerde het een beetje, te weinig om een jas aan te trekken. Om 4 uur regende het even stevig, maar zat ik in een mooi bushokje droog. Nu sta ik op een camping in Dotlingen met muziek in het sanitair, muntjes voor de douche en een ticket voor internet en dat voor 8,80 Euro. Gisteren en vandaag beide dagen 100 kilometer gefietst.

  • 17 Augustus 2017 - 20:36

    Tonny En Paul:

    Hai JH, weer on air. Lekker fietsen en het hoofd leegmaken. 100 kilometer per dag een makkie :-) Het is zo plat alles een dubbeltje hahahihi. Heb het idee dat je de Hanze fietsroute gaat rijden. Alle zintuigen weer op scherp. Je voelt de zon, ruikt de natuur en proeft het stof en niet vergeten kou, wind en regen. Het hoort er allemaal bij. Veel succes. Liefs van ons

  • 17 Augustus 2017 - 23:10

    Frits:

    Vanuit Vrouwenpolder even 'n krabbel. Jammer van die regendag.. hopelijk wordt het de komende dagen beter. Anderzijds: je wordt nu een echte bikkel! (voor zover je dat onderhand nog miet bent) Als je in de buurt van Oldenburg bent, zie je misschien nog wat resten van mijn museum-werkzaamheden.. ; 'k was daar bij de EWE, tijdens een van m'n stages. Heb daar paalklimmen geleerd in 220/380 V Freiluftleitungen (met 'n soort ijzeren pikhouweel aan je schoen, een houtenpaal omhoog klauteren). Misschien zie je ergens nog ban die gaten in een paal.. Goede voortzetting!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Dötlingen

Jan Hendrik

Actief sinds 26 Sept. 2016
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 111878

Voorgaande reizen:

28 Juli 2020 - 28 Augustus 2020

Op weg naar Roemenië

30 Juli 2019 - 17 Augustus 2019

JH richting Klaipėda, Litouwen.

15 Augustus 2017 - 08 September 2017

Op weg naar Berlijn

01 Oktober 2016 - 13 November 2016

Fietstocht naar Rome

Landen bezocht: