Dinsdag 29 Augustus - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Jan Hendrik Blaauw - WaarBenJij.nu Dinsdag 29 Augustus - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Jan Hendrik Blaauw - WaarBenJij.nu

Dinsdag 29 Augustus

Door: Jan Hendrik

Blijf op de hoogte en volg Jan Hendrik

31 Augustus 2017 | Duitsland, Berlijn

De eerste 20 kilometer waren nog waren nog wat heuvelachtig met meren en moerassen. Vooral de meren waren mooi gelegen midden tussen de groene bossen. De fietspaden waren ook perfect geasfalteerd, wat dus ontspannen reed. Even voor Angermünde nam ik de afslag naar Berlijn, de zogenaamde Usedom Berlijn Radweg. Ik kwam veel mensen tegen die de weg in de omgekeerde richting fietsten en mij vroegen of de weg zo vlak bleef en in zo'n goede conditie. Helaas moest ik hen teleurstellen. Af en toe heb ik wat bekeken, zoals een mooi torentje, hierin was een expositie van Friedrich Wilhelm van Redeln. Hij was een bekende mijnbouwingenieur, maar er stond ook een mooie uitspraak van hem "Wer auf dem Weg ist, muss Vorwärts". Dus weer op mijn fiets en verder gaan. Zo'n 1 km voor Berlijn raakte ik mijn mooie fietspad even een tijdje kwijt. Ik had geen kaart, maar gelukkig kwam ik weer op de goede route, zo'n 10 kilometer voor Berlijn. De Fernsehturm Berlin zag ik inmiddels staan. Ik besloot richting het HauptBahnhof Berlin te gaan fietsen in de hoop dat ze me konden vertellen waar een camping was. Helaas, zo'n 10 km buiten Berlijn. Daar had ik geen zin in. Toen ik naar een alternatief vroeg, kwamen ze met een jeugdherberg op een paar 100 meter er vandaan. Ik daar heen, er was nog plaats ook en dat voor 17 Euro. Omdat een toeristengroep niet veel at kon ik ook nog onbeperkt avondeten voor 9 Euro. We sliepen op een kamer met 6 bedden, maar ik was de enige, dacht ik. Toen ik terug kwam op de kamer lag er al iemand te slapen en dat om nog geen 10 uur. Terwijl ik sliep, kwam er nog een binnen en deed al het licht aan, daarna na een uur nog iemand, vervolgens moest de eerste persoon om een uur of 4 weer weg. Al met al niet de rustigste nacht. Ik verlangde alweer naar mijn tentje. Morgen ga ik weer naar huis en slaap ik in mijn eigen bed. De reis had ik al geboekt, der Weg ist das Ziel!

  • 31 Augustus 2017 - 21:26

    Frits:

    Proficiat! missies geslaagd - doel bereikt! Heel goed: Chapeau!
    Jouw ervaringen in de Jeugdherberg spreken me aan; herken dat helemaal. Samen op de zaal kán gezellig zijn, maar soms ook irritant.... Laatkomers, lawaaimakers, meurende kamergenoten... ect Gelukkig lig je er hooguit 'n nachtje... Goede terugreis. We spreken elkaar weer. groet. Frits
    Luke fotootje van dat torentje; kon je daar niet in slapen..? ik had het geprobeerd - NIEN heb je; JAWOHL kon je krijgen. vielleicht...

  • 01 September 2017 - 09:59

    Piet :

    Je hebt je doel weer bereikt. Leuk om je verslagen te lezen en op die manier op de hoogte te blijven van je fietstocht.

    Een goede en behouden terugreis toegewenst. Ik neem

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Berlijn

Jan Hendrik

Actief sinds 26 Sept. 2016
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 111903

Voorgaande reizen:

28 Juli 2020 - 28 Augustus 2020

Op weg naar Roemenië

30 Juli 2019 - 17 Augustus 2019

JH richting Klaipėda, Litouwen.

15 Augustus 2017 - 08 September 2017

Op weg naar Berlijn

01 Oktober 2016 - 13 November 2016

Fietstocht naar Rome

Landen bezocht: