Zaterdag 19 augustus - Reisverslag uit Guderhandviertel, Duitsland van Jan Hendrik Blaauw - WaarBenJij.nu Zaterdag 19 augustus - Reisverslag uit Guderhandviertel, Duitsland van Jan Hendrik Blaauw - WaarBenJij.nu

Zaterdag 19 augustus

Door: Jan Hendrik

Blijf op de hoogte en volg Jan Hendrik

19 Augustus 2017 | Duitsland, Guderhandviertel

Zaterdag 19 augustus
De dag begon zonnig, ik was snel buiten Bremen en de omgeving leek op het polderlandschap bij ons met water, riet en kronkelige weggetjes langs een riviertje. Het betrok snel, maar bleef nog droog. Gelukkig kon ik in Falkenberg nog in het zonnetje buiten mijn chocolademelk drinken en mijn broodje eten. Onderweg hoorde ik dat men iets van 'moi' tegen elkaar zei, het lijkt er dus op dat ik zelfs mijn eigen taal kan spreken. Met een oudere heer kwam ik in gesprek en hij vertelde mij dat men hier zegt Moin Moin, wat goede morgen betekent. Het landschap veranderde weer en werd heuvelig en gelukkig ging ik een groot bos in. In het boekje stond dat de weg slecht was en dat was het dus ook. Later kwam ik mensen tegen die de omleiding hadden genomen en regen hadden gehad. Ze hadden regenkleding aan en ik had wel wat regen gehad, maar het meeste was naast mij gevallen of op de bladeren blijven liggen. Het tempo lag door die modderige wegen wel laag, terwijl het naar Stade 90 Kilometer is. Ik kwam omstreeks 17 uur in Stade aan, het zonnetje brak door en ik zat heerlijk op een terrasje, daarna heb ik de stad bekeken. Om 19 uur begon het weer te regenen, dus tijd om op te stappen. Ik moest nog 10 kilometer langs de Elbe fietsen om in Guderhandviertel een camping te vinden. Nu gezellig gegeten met een Duits gezin, waarvan het jongetje zeer geinteresseerd is in mijn verhalen.

  • 19 Augustus 2017 - 22:28

    Jan Hendrik Blaauw:

    Goh, Jan Hendrik. Als jij zo doorgaat, ben je binnenkort in Berlijn! Fijn dat je nog weinig last hebt gehad van de regen en alweer leuke ontmoetingen had! Hier ook alles goed! Nou....moi he!

  • 19 Augustus 2017 - 22:34

    Frits:

    Jij "beschuldigde".. mij wel eens van "hé joh, je fietst niet, je racet!" Nu stel ik bij jou hetzelfde vast: vandaag 90 + 10 = 100 km op 'n dag.. Hoe zit dat nou?
    Alles gekheid op 'n stokje: de hoofdzaak je hebt het naar je zin. Je vertelde dat je bij Stade de Elbe over ging; over een brug of veer? Weet dat ik ( we ) op m'n eerste fietsritje naar Noorwegen - naar Oslo in 1973 - daar over de Elbe gingen met een soort hangend veer, een vergelijkbare constructie met de hangbrug bij Boskoop en Alphen; over de oever hing tussen de twee stalen masten een platform (vergelijkbaar met een brugdek) waar op je stond en zo over de Elbe bewoog. ik heb volgens mij nog wel een fotootje.
    Veel plezier verder en droog weer. Schlaf wohl, Frits.

  • 20 Augustus 2017 - 15:25

    Marije:

    Hoi Jan Hendrik, Wat een leuke verslagen al weer. Alsof ik zelf bij jou op de fiets zit. Lekker achterop of beter nog, op een tandem, dan kan ik rondkijken en genieten.... Ik bewonder je moet en uithoudingsvermogen en je hebt het, zo te lezen, goed naar je zin. Fijn! En dan ook nog aardige mensen ontmoeten, daar doe je het voor, nietwaar? Zelf heb ik 3 dagen in Zeeland gelopen vorige week. Dan krijg je net zo'n gevoel als jij: lekker op pad zijn, op tijd je natje en droogje, genieten van de natuur, de vogels, etc. IK wens je veel plezier verder en Berlijn is een heerlijke stad om in te dwalen, musea te bezoeken, leuke pleintjes etc te zien. Gaan doen hoor! Groetjes, ook van Willem, Marije

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Guderhandviertel

Jan Hendrik

Actief sinds 26 Sept. 2016
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 111900

Voorgaande reizen:

28 Juli 2020 - 28 Augustus 2020

Op weg naar Roemenië

30 Juli 2019 - 17 Augustus 2019

JH richting Klaipėda, Litouwen.

15 Augustus 2017 - 08 September 2017

Op weg naar Berlijn

01 Oktober 2016 - 13 November 2016

Fietstocht naar Rome

Landen bezocht: