Woensdag 26 oktober - Reisverslag uit Pracchia, Italië van Jan Hendrik Blaauw - WaarBenJij.nu Woensdag 26 oktober - Reisverslag uit Pracchia, Italië van Jan Hendrik Blaauw - WaarBenJij.nu

Woensdag 26 oktober

Door: Jan Hendrik

Blijf op de hoogte en volg Jan Hendrik

26 Oktober 2016 | Italië, Pracchia

Helaas weer slecht geslapen, de auto' s die langs de weg reden klonken door de echo hard, tevens stond mijn tent wat scheef, waardoor ik er bijna uit gleed. Ik stond vroeg op en de bar was al open, waarbij de oude man al precies wist dat ik thee met citroen wilde. Nog even aan mijn verslag gewerkt en toen op pad. Het was zeer mistig en het eerste stuk ging meteen al redelijk stijl, maar met een beetje zigzaggen over de weg ging het rustig naar boven. Toen kwam een onverhard stuk door de bergen, waarbij ik mij soms af vroeg gaat dit goed, om later weer op asfalt uit te komen. Ik kon weinig zien door de mist, maar het ging berg op, even weer een stukje naar beneden en weer klimmen. Voor je gevoel bleef je aan het klimmen om uiteindelijk op 895 meter uit te komen. Op mijn kaart stond dat het dan lekker naar beneden ging en dat leek ook zo. Ik legde mijn Gazelle als een echte Ducati in de bocht en voelde mij even Enzo Ferrari om zo de overwinning op te eisen. Voor mij zag ik een zwarte Audi en ik dacht "die ga ik inhalen". Bij de volgende bocht was hij echter al weer uit het zicht, maar daar was een tractor wat verder voor mij uit, dat zou toch moeten kunnen? Echter bij de volgende bocht moest ik weer klimmen. Die tractor heb ik ook niet weer gezien! Uiteindelijk daalde ik naar Poretta Terme, daar zouden bronnen zijn. De plaats lag weer op 400 meter, ik wilde daar overnachten en zag een toeristen informatie kantoor. Helaas gesloten, een voorbijganger liep naar de politie, die er naast zat. Voor dat ik het wist belde de politie met hotels, en dat was nu juist niet de bedoeling. Gelukkig lukte het niet direct en besloot ik toch aan de volgende pas te beginnen, na de agent hartelijk te hebben bedankt. De volgende klim gaat door een kloof, geen mooie weilanden zoals vanmorgen. We zien wel, ik had nog een uur voordat het donker werd. En ja, ineens een bordje B&B IL GHIRO 2,4 km alleen aan de overkant van de kloof. Ik besloot toch even te bellen, gelukkig werd er opgenomen. Ik begreep dat ze er over 30 minuten zou zijn. Ik dacht er over 10 minuten te zijn, dacht ik. De eerste paar honderd meter daalde het lekker, maar de volgende 2 kilometer gingen heel stijl omhoog. We kwamen tegelijk aan, zij woont in een aangrenzende plaats in de winter. Maar in dit gehucht is er wel fibro aanwezig en in de B&B free Wifi. Het huis heeft zonnecollectoren die voldoende zijn voor het licht en een zonneboiler voor de douches. Tja, daar kunnen we in Tynaarlo niet aan tippen.

  • 26 Oktober 2016 - 20:52

    Arnold:

    Bijna in Florence JH; ga zo door!

    Groet,
    Arnold

  • 26 Oktober 2016 - 20:58

    Dirk Jan Meems:

    Wat een reis. En wat een avonturen. Volgend jaar naar Lapland? Dan leidt de weg naar mijn idee logischerwijs langs Oudehaske.

  • 26 Oktober 2016 - 22:24

    Meindert De Grooth:

    Hallo Jan Hendrik,
    Maak je de aardbevingen mee die ongeveer 250 km bij jou vandaan het epicentrum hebben?
    Hopelijk geen problemen met je voorgenomen route,als je westelijk gaat krijg je zeer wrs tegenwind.Alle respect trouwens zoals je bezig bent.
    Succes verder en we volgen je.
    Met Hgr .Meindert


  • 26 Oktober 2016 - 22:36

    Wouter En Yvonne:

    Ha JH,
    Wat een egweldige reis en wat een geweldige verslagen. Leuk om te lezen wat je allemaal zo aan cultuur-, religieus-, miltair-, en nog zo wat historisch tegenkomt. En de andere toeristische info en het actuele weer natuurlijk. We weten nog niet helemaal zeker of je jaloers zijn :-)) maar kijken elke dag weer uit naar je update. Je schiet al aardig op.
    We horen net op het journaal over de aardbeving, erg natuurlijk maar we hopen dat jij er weinig last van zult hebben.
    Lieve groet WY

  • 26 Oktober 2016 - 22:50

    Jan Scheffers:

    Hallo, Jan-Hendrik !

    We zijn je 'n beetje uit het oog verloren de laatste week. Wij waren zelf op vakantie in Portugal, Lissabon en Cascais zoals je weet. Die 5 dagen zijn ons goed bevallen, 'n half-luxe vakantie (in vergelijking met jouw fietstocht misschien wel 200% luxe), goed voor geest en lichaam en dat zonder te fietsen. Die zag je daar trouwens bijna niet: Fietsers. Vooral Lissabon heeft indruk op ons gemaakt: 'n prachtige, interessante stad, vol dynamiek, met veel cultuur en historie; je kunt er alles van je gading vinden.

    Jij bent inmiddels ver gevorderd, je blijft fietsen en je beleeft van alles, mooi hoor ! Het is 'n enorme ervaring, dat leren wij van je verslagen. Die heb ik inmiddels allemaal, ook de achterstallige, gelezen.
    Die bergen waren wel steeds een uitdaging, nietwaar ? Maar je bent er met nog meer energie uitgekomen, uit de Alpen bedoel ik. Nu zijn de Appenijnen een peuleschilletje ! Je bent al bijna in Florence, ga je daar stoppen ? Eigenlijk wel 'n must, alhoewel ik begrijp dat steden niet je eerste prioriteit zijn, zelfs Rome niet. Maar je bent er bijna, Rome kan je niet meer ontgaan !

    Nog even volhouden en blijf genieten. Veel groeten van Ania en Jan. CH-1294 GENTHOD


  • 27 Oktober 2016 - 13:55

    Jaap Maars:

    Hoi Jan Hendrik.
    Krijg steeds meer respect voor je nu ik dit allemaal onder ogen krijg.
    Uiteraard waarschijnlijk overbodige vraag: je hebt toch wel het juiste bergverzet gemonteerd??!!
    Blijf je volgen en succes alvast voor de komende tijd.
    Groeten Jaap.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan Hendrik

Actief sinds 26 Sept. 2016
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 111879

Voorgaande reizen:

28 Juli 2020 - 28 Augustus 2020

Op weg naar Roemenië

30 Juli 2019 - 17 Augustus 2019

JH richting Klaipėda, Litouwen.

15 Augustus 2017 - 08 September 2017

Op weg naar Berlijn

01 Oktober 2016 - 13 November 2016

Fietstocht naar Rome

Landen bezocht: