Zondag 16 oktober - Reisverslag uit Waldshut-Tiengen, Duitsland van Jan Hendrik Blaauw - WaarBenJij.nu Zondag 16 oktober - Reisverslag uit Waldshut-Tiengen, Duitsland van Jan Hendrik Blaauw - WaarBenJij.nu

Zondag 16 oktober

Door: Jan Hendrik

Blijf op de hoogte en volg Jan Hendrik

16 Oktober 2016 | Duitsland, Waldshut-Tiengen

Ik zit duidelijk in een katholiek gebied: om 6:30 gingen de klokken hard luiden om naar de mis te komen. Ik draaide mij nog even om. Om 8 uur was het tijd om op te staan. Het was niet koud, 9 graden, en het water van de Rijn 13 graden, volgens het informatie bord. Ik besloot de tent even te laten staan en eerst naar het plaatsje Waldshut te gaan. Een mooi plaatsje, waar het cafe nog niet open was voor mijn warme chocolade. Ze wilde wel alvast een foto nemen en als ik dan terug kwam kon ik Wifi gebruiken en de warme chocolade krijgen. Zo gedaan, vervolgens terug naar de camping en de tent opgebroken. Het zou mooi weer worden, maar het was goed mistig. Vervolgens besloot ik de Duitse kant van de Rijn aan te houden. Er volgden wat klimmetjes van de laagste categorie, maar ik moest er wel aan wennen. De weg was niet zo mooi, dus in Kaiserstuhl besloot ik weer over te steken, dat was een mooiere weg, maar onverhard. In Teufen ging het stevig omhoog, ik weet niet welke categorie, 110 meter over 4 kilometer in totaal. Daarna besloot ik naar Schaffhausen af te buigen. In Schaffhausen zijn grote watervallen. Ik was er met Vincent al een keer geweest, maar het blijft indrukwekkend en toeristisch. De zon brak er ook door dus dat was geweldig, al had ik het niet koud gehad. Daarna op zoek naar een camping. Dat was niet eenvoudig, maar plotseling was daar een natuurcamping Johanni Hof, na zo'n 20 kilometer in Obergailingen. Dit is werkelijk kamperen bij de boer. Ze hebben 6 plekken, vele dieren, biologische groentes en eigen gemaakte spullen te koop. De poes zit bij mij op schoot, de koeien zijn te horen aan de koebellen en het loeien, een mooie hond kwam mij ook bezoeken en in de verte luidt de kerkklok en verder rust. Het geluid van de tractor neem ik voor lief.
p.s. Ik zie al jullie reactie. Ik reageer ook maar heb twijfels of jullie die binnen krijgen.

  • 17 Oktober 2016 - 18:46

    Jan Anceaux:

    Hoi JH, nu pas (sorry) zie ik je reisverslagen. Je bent al een eind op streek zeg. Ik lees de historicus en de dieseltrein die onvervaard in eigen tempo zijn route volgt en geen "station" overslaat om een praatje te maken en geschiedenis te schrijven. Ik vind het razend knap in je een eentje zo'n trip te ondernemen. Ik hoop dat de bergen niet al te steil zijn en dat het weer een beetje meezit. Zwitserland vind ik het mooiste fietsland. Ik hoop dat je er onlangs de zware inspanning van kan genieten. Veel succes en wordt vervolgt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan Hendrik

Actief sinds 26 Sept. 2016
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 111855

Voorgaande reizen:

28 Juli 2020 - 28 Augustus 2020

Op weg naar Roemenië

30 Juli 2019 - 17 Augustus 2019

JH richting Klaipėda, Litouwen.

15 Augustus 2017 - 08 September 2017

Op weg naar Berlijn

01 Oktober 2016 - 13 November 2016

Fietstocht naar Rome

Landen bezocht: